شناخت دستگاه حکاکی پرتابل اصولی

مدت زمان مطالعه : 4 دقیقه

در واقع دستگاه حکاکی پرتابل به معنای قابل حمل بودن است پس کلیدی ترین عامل حمل و نقل و اپراتوری آسان آن می باشد. پرتابل های روز دنیا همه از ساختار دسته تفنگی استفاده می کنند که باعث کاربری و اپراتوری و فیکس راحت تر می شود . دستگاه حکاکی پرتابل دسته تفنگی در ایران تنها توسط شرکت شایا حک طراحی و اجرا شده است. 

استراکچر دستگاه حکاکی پرتابل

structure

دستگاه حکاکی پرتابل ضربه ای که هد آن مکانیزم مشابهی با دستگاه ثابت دارد و تفاوت آشکار دراستراکچرآنها می باشد. که در حالت پرتابل یک هد قابل حمل و فاقد ستون و کفی چدنی خواهیم داشت. 

عموما دستگاه حکاکی پرتابل باید به نحوی طراحی شود که قابلیت جابه جایی آن به راحتترین شکل ممکن انجام پذیرد و اپراتور به راحتی بتواند در حالت های افقی و عمودی دستگاه را نگه داشته و حکاکی را انجام دهد. 

استفاده دو دسته در ساختار دستگاه ( یکی از رو و دیگری پشت دستگاه ( دسته تفنگی) کاملا این راحتی حمل و نقل و نگهداری دستگاه را به اپراتور القا میکند. 

اما نکات مهم دیگری که در کیفیت و کاربری ساده و در نهایت در قیمت آن تاثیر گزار است  شامل وزن دستگاه حکاکی پرتابل و محور Z آن می باشد.

دستگاه حکاکی پرتابل دسته تفنگی

وزن دستگاه حکاکی پرتابل

Weight

با توجه به ابعاد حکاکی نکته مهم دردستگاه پرتابل وزن آن می باشد اما متاسفانه نکته مهم تر که طول حک بوده فراموش میشود بطور مثال دستگاه به وزن 4Kg  برای پرتابل عدد اغواکننده ای است اما این نکته را باید در نظر داشته باشیم که با این وزن قطعا ابعاد حکاکی کوچکتری خواهیم داشت.

قطعا هرچقدر وزن کاهش یابد محدوده حکاکی در شیوه ضربه ای از طول و عرض نیز کاهش خواهد یافت.

شرکت شایا حک تنها تولید کننده دستگاه های حکاکی پرتابل با تنوع های متفاوت در وزن و ابعاد حکاکی و شیوه حکاکی در ایران می باشد.

اگر وزن دستگاه و حمل آن برای شما بسیار حائز اهمیت است پیشنهاد ما سبک ترین دستگاه حکاکی پرتابل مدل I-12103-P میباشد که برای اولین بار در ایران دارای تکنولوژی تشخیص خودکار سطح و توانایی حکاکی سطوح ناهمسطح را دارا میباشد. 

دستگاه حکاکی پرتابل سبک

محور Z دستگاه حکاکی پرتابل

Z axis

شاید این عبارت برای دستگاه حکاکی پرتابل بی معنی به نظر برسد اما از نکات کلیدی در راستای سهولت کاربری می باشد. معمولا دستگاه پرتابل چیزی به نام محور Z که قلم را تنظیم کند ندارد معمولا همه از پایه متصل به قلم را تنظیم میکنند که با توجه به نوع پایه ها کاری دقیق نخواهد بود و حدودی انجام میشود. و نکته دیگر که تنظیم محور Z به این شیوه کار بسیار سختی بوده و این که در لحظه حک قابل اجرا نیست . 

شایا حک تنها تولیدکننده دستگاه پرتابل با محور Z دقیق می باشدو روی کلمه دقیق تاکید میکنیم چون نمونه دیگری همه دیده شده اما دارای محور Z بدوی و بدون دقت است . در حدی که وقتی محور از بالا و پایین میکنیم قلم از جای خود منحرف میشود اما دستگاه پرتابل دسته تفنگی با محور Z دقیق شایا حک قلم را دقیقا در همان نقطه تنظیم میکند بدون خطا .و نکته جالب این است که به جز محور Z ازپایه هم قابل تنظیم است .